AgendaStats.comについて

AgendaStats.comはHi-Rez Studiosがスポンサーとなっており、 プレイヤー情報、今日のトッププレイヤー、Kill数やアシスト数などのトップ10、Agencyのトップ50や全てのAgencyのメンバー情報、クラスデータなどの様々なデータを閲覧することができます。
その中でも良く閲覧することになるのが自分のPvPデータです。ムシメガネのある検索窓からキャラクタ名で検索することにより、そのキャラクタのPvPデータを確認することができます。
このPvPデータでは、ゲーム数から勝率、他のプレイヤーと比べてどれ位優れているのか、などの情報を確認することができます。

AgendaStats.comのPvPデータについて

AgendaStats.comのFAQをデタラメに翻訳してみました。

ASM Score Metric (ASM)

■ASMとは?

ASMは、Global Agendaが友人との競争性を取り入れ繰り返しプレイするゲームデザインであるという理由とあなたのパフォーマンスと現在の状況を追跡する方法としてAgendaStatsが策定したメトリックスコアです。 ASMは毎月リセットされレベル30以上のプレイヤーにのみ付与されます。 表彰の基準となるASMが付与される対象となるには1ヶ月にPvPを最低30ゲーム遂行する必要があります。

原文:
ASM is a score metric designed by AgendaStats for one primarily reason: to extend the replayability of Global Agenda by providing friendly competition and a method of tracking your performance and progress. ASM resets monthly and is only given to players who are above level 30. To be eligible for ASM based awards you must complete a minimum of 30 PvP games that month.

■ASMはどのように算出されてるのか?

ASMは6つの主な"重みスコア"(:Kills、Assists、Healing、Damage、Defense、Objective)を用いてプレイヤーの統計情報を比較することができます。 それぞれカテゴライズされた各スコアは複数の要因を基にしてあり主に1分毎のサイクルで、デス数、ミッション(重要な順序で)で獲得したポイント数によって決定されています。

クラスの平均値は各カテゴリの予測値を基本ポイントとして測定され用いられます。 これらのスコアのトップは、ゲームの参加数と勝率を元にしてボーナス(またはペナルティ)が与えられます。 完全な平均値のプレイヤーは重みスコア(各カテゴリの正確な比重はクラスに依存しています)から全部で6ポイントを受け取ります。 ASMは基本値94 + その他のポイントで算出され、100をASMの平均とした結果となるように算出されています。

原文:
ASM compares player statistics across six primary "weighted scores": kills, assists, healing, damage, defense, and objective points. The score for each of these categories is based on multiple factors but is primarily determined by the number of points received per minute, death, and mission (in that order of importance).

Class averages are used to determine a base number of points which players are expected to get for each catagory. On top of those scores you are given a bonus (or penalty) based on the number of games you've played and your win percentage throughout those games. A perfectly average player will receive a total of 6 points from the "weighted scores" (the exact weight of each category is dependent on class).

Mission Predictors (EC and AC)

■ACとは?

ACは"Actual Contribution (実際の貢献度)"の略でありミッションを元にして付与されるASMと非常に良く似たスコアです。 複数のミッションにまたがるスコアは何の要因にもなりません (勝率、参加数、その他の要因は関係ないということです)。 ACもASMと同様にチームへの貢献度を測定するための6つの重みスコア(Kills、Assists、Healing、Damage、Defense、Objective)を用います。

原文:
AC stands for "Actual Contribution" and is a score very similar to ASM which is given on a mission by mission basis. It does not factor in anything which spans more than one mission (no win percentage, games played, or other modifiers). Like ASM it uses the six "weighted scores" to determine your contribution to your team.

■ECとは?

ECは"Expected Contribution (期待される貢献度)"の略であり、単純に最新の100ACスコアをキャラクタの平均値にしたスコアです。

原文:
EC stands for "Expected Contribution" and is simply the average of your characters last 100 AC scores.

■ACとECのデータはどのように利用できるのか?

ECは、AgendaStatsがマップバランスの統計値を取得したりミッションの結果を予測するのにも使用します。 プレイヤーの期待される貢献度と実際の貢献度の比較は予期せぬ結果を調査するのにも役立ちます。 例えば、チームで最も強いプレイヤーの一人がミッションの殆どの時間をAFKに費やした場合、この結果がACにハッキリと示されます。 "名声"と"不名誉"の勲章はプレイヤーがミッションに大きく貢献したかどうかを判断するのに役立つように付与されています。

原文:
EC, in addition to map balance statistics, is used by AgendaStats to predict the outcome of missions. Comparing players actual contributions to their expected contributions can also help to explain unpredicted outcomes. For example if one team's strongest player goes AFK for the majority of the mission this will show clearly in their AC number (it will be much lower than their EC). "The Fame" and "The Shame" awards are given to help recognize those players which may have contributed greatly to the mission outcome.

■なぜ[Player Name]ではACが現在の自分の値より高くなっているのですか?

ACはクラスデータと勝つための条件を基本としています。 これが意味することは、それぞれのクラスとチームを直接比較することは出来ないということです。 各クラスにはそれぞれ6つあるカテゴリの中で異なる比重が設定されているので、それぞれのプレイヤーのスコアは自身のクラス平均のみで比較するようになっています。 同様に、勝利したプレイヤーは勝利したプレイヤー同士と、負けたプレイヤーは負けたプレイヤー同士で比較するようになっています (これが比較的よく目にする事として負けたチームなのに"AC"が高く表示されてしまう理由です)。

原文:
AC is done on both a class and win condition basis. This means that scores are not directly comparable across classes and teams. Each of the six categories carries different weights for each class and each players scores are compared only to the averages of their own class. Likewise, winning players are compared only to winning players and losing players only to losing players (this makes seeing a higher "AC" on the losing team a relatively common occurrence).

General Questions

■なぜミッションと統計結果がプロフィールに表示されないの?

レベル30以上でプレイしたミッションのみがサイト上のランク統計としてカウントされます。 事前の30ミッション分が最新のミッションリストに表示されます。しかし、プロフィール内のデータはレベル30以上になるまで表示されません。

原文:
Only missions played above level 30 are counted for any of the ranked statistics on the site. Your pre-30 missions will show up in the recent mission list but none of the character data inside your profile will show until you are above level 30.

■なぜ私のレベルは正しく表示されてないの?

プロフィール欄のトップ2つのような、キャラクタレベルと一般的なアカウント情報は自動でアップデートされていません。

原文:
Character levels and generic account information, such as most the stats in the top two profile boxes, are not updated automatically.

■OMG このFAQは最低だ! もっと良い質問はどっかに無いのか?!?!

ごめんなさい。ここにあるのは非常にラフな下書きとなっています。 私に何か質問があったら、Global Agendaの公式フォーラムから連絡してください。 最終的にはこのサイトにメッセージ機能を実装予定で現在作業中です(ここで出来るように!)。

原文:
Sorry, this is just an extremely rough draft. If you have any questions for me that you would like added to the list please contact me via the official Global Agenda forums. I will eventually have a messaging feature built-in to this site but that's a work in progress (like most of the things here!).

結局のところどういう事なのか?

ざっくりまとめると、ASMが100以上のプレイヤーはうまい人、100以下のプレイヤーはヘタな人ということになるでしょう。

ASMを決定する6つの重み(Kills、Assists、Healing、Damage、Defense、Objective)の比重はクラス毎に異なっているようなので、 例えばAssaultならKills、Damage、Defenseかな?で、MedicならHealing、Assists、Objectiveかな?でポイントを稼ぐことになり、 単純にキル/デス数が重要になるということではなくどれくらい自分のクラスで仕事をしたのかが重要になってきますね。
このASMならクラスが異なっていても優劣をつけることができるので、よりどちらのプレイヤーがチームに貢献してくれるのかの判断材料にも使えますね。

Lv30以上になったらPvPに参加してキャラクタ名で検索してみましょう。

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